Make up / hår trender 2014

1. Axellångt hårhårUnder 2014 är det axellånga håret hetare än nånsin, en perfekt längd som lätt går att styla på olika sätt.

2. Orange läppar

orange-lipsI vår gäller orange läppar, perfekt till sommarbrännan.

3. Multitonat

multi2014 säger vi adjö till ombre- nu är det multitonat som gäller. Massa slingor i olika nyanser för att få ett så naturligt intryck som möjligt, dessutom ser håret tjockare ut då.

4. Mandelformade naglar

nails

Nu får naglarna gärna vara lite mjukare i formen. 2013 var det mycket spetsiga naglar men nu ser man mer av de mjukare formerna.

5. Nude toner

nude-makeup

I vår ser man mycket av nude makeupeen. En fin bas, mascara och ögonskugga i en ljus färg. Själv har jag lite svårt för nude looken, eftersom jag är så ljus så känns det som att hela jag försvinner om jag inte har markerat mina ögon. Men super snyggt på andra!

Kommentera

